Sök publikationer

Använd sökfunktionen för publikationer för att söka efter titlar eller ämnen, exempelvis anti-dumpning, globala värdekedjor eller tjänstedirektivet.

Publications in English

  1. Maj 2013 | Informationsmaterial | English

    Provide services with EU’s points of single contact

    To make it easier for companies to come into contact with authorities in other EU countries, the web-based ”points of single contact” (PSC) have been created. Here one can easily access information and carry out ones company’s obligations, such as submitting applications, electronically. The leaflet describes how to use the PSCs and what the principle of free movement means for businesses.

  2. Maj 2013 | Rapporter | English

    Global Value Chains and the Transatlantic Trade and Investment Partnership

    The changing nature of trade through a geographical fragmentation of production, often referred to as global value chains, is becoming common knowledge among trade policymakers. With the launch of negotiations on a Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP) it is natural to put insights related to the emergence of global value chains into practice in a trade negotiation of global significance. A global value chain perspective is the intuitive approach in any modern trade negotiation, but it becomes even more important when the world’s two largest and most advanced economies engage in a possible partnership.

     

  3. April 2013 | Faktablad | English

    The Analogue Country Method in Anti-Dumping Investigations

    According to the EU anti-dumping regulation, the calculation of dumping for companies in a non-market economy should be based on values from an analogue country. In this brief, the National Board of Trade discusses some weaknesses with the current analogue country method, and suggests amendments on how the Regulation could be improved in order to address them.

  4. April 2013 | Faktablad | English

    The Shipping Clause in Trade Defence Investigations

    Anti-dumping and anti-subsidy measures enter into force the day after they are publically announced. This makes it difficult for importers to plan their business activities, as months may pass between placing an order and customs clearance. This brief explains why the European Commission's proposal on the shipping clause, in certain ways, fails to solve the importers' situation and suggests how the proposal could be improved in order to address these weaknesses.

  5. Mars 2013 | Rapporter | English

    Minecraft Brick by Brick

    A Case Study of a Global Services Value Chain

    Tjänsteproduktionen delas alltmer upp i olika moment och produceras i globala värdekedjor. I denna rapport presenteras det svenska dataspelet Minecraft och hur denna tjänst utgör en tjänstevärdekedja. Spelet produceras av Mojang i Stockholm och säljs digitalt över hela världen.

    Produktionen och försäljningen av Minecraft utgör en global tjänstevärdekedja där olika moment utförs i olika länder. Rapporten kartlägger denna värdekedja. Studien tittar även på övriga delar av den svenska dataspelsbranschen för att visa hur olika företag utformar sina tjänstevärdekedjor. Avslutningsvis diskuteras tjänstevärdekedjors inverkan på handelspolitiken.

  6. Mars 2013 | Rapporter | English

    Global Value Chains and Services

    - An Introduction

    För att globala värdekedjor ska kunna etableras och fungera effektivt är stödjande tjänster nödvändiga. Även tjänsteproduktionen delas allt oftare upp i moment som utförs i olika länder och på så sätt skapas globala tjänstevärdekedjor.

    I rapporten kopplas diskussionen kring tjänsternas roll i globala värdekedjor till Kommerskollegiums tidigare arbete kring fenomenet tjänstifiering. Tjänstifiering innebär att varuproducerande företag köper, producerar, säljer och exporterar tjänster i allt högre grad. Att göra en gränsdragning mellan varu- och tjänsteproducerande företag blir därmed allt svårare. I den här rapporten diskuterar Kommerskollegium om de handelspolitiska slutsatserna i kollegiets tidigare studier kring tjänstifiering är relevanta även när vi tittar på tjänsternas roll i globala värdekedjor.

  7. Januari 2013 | Informationsmaterial | English

    Handling Services Trade Policy

    - the Swedish Experience

    Many government officials working with trade in services express similar challenges, such as the lack of reliable data, the challenges of coordinating national ministries and the need for dialogue with the private sector and other interest groups.

  8. December 2012 | Informationsmaterial | English

    Sweden’s Work with SPS-related Export Barriers

    – A guide for Swedish Embassies on exports of processed food and agricultural products

    In cooperation with a number of government agencies, the Swedish National Board of Trade launched a practical handbook describing how Sweden works with SPS-related export barriers at the start of 2012. Now the publication has also been translated into English.

  9. December 2012 | Rapporter | English

    E-commerce – New Opportunities, New Barriers

    A survey of e-commerce barriers in countries outside the EU

    The internet and e-commerce are creating new opportunities for international trade. The geographic distance between buyer and seller is becoming less important, and companies can now reach consumers in foreign markets in ways that were previously impossible. However, as e-commerce grows and creates new opportunities, new trade barriers are also appearing.The study is based on interviews with Swedish companies, and identifies the barriers they encounter in their e-commerce business in countries outside the EU.

  10. November 2012 | Rapporter | English

    Everybody is in Services

    – The Impact of Servicification in Manufacturing on Trade and Trade Policy

    Tillverkningsindustrin använder, producerar och säljer alltmer tjänster. Denna "tjänstefiering" av industrin har stor betydelse för företagens konkurrenskraft. Denna rapport beskriver dessa förändringar i ekonomin, med fokus på Sverige, och diskuterar följderna för handel och handelspolitik. Den viktigaste slutsatsen är att handelspolitikens fokus bör ligga på "varor och tjänster", inte "varor eller tjänster", vilket fortfarande ofta är fallet.

Kommerskollegium, Box 6803, 113 86 Stockholm.
Besöksadress: Drottninggatan 89.
Tel: 08-690 48 00     Fax: 08-30 67 59

E-post: kommersk...@kommers.se

Om Cookies